Wednesday, January 27, 2010

AJL 24..Fantastic

Assalamualaikum sume..
hmm sebenarnye agak terlambat jugak la
aku ni nak post cite pasal pegi AJL ari tuh
tapi ape2 pon aku nak share jugak
experience aku 1st time g AJL ni..huhuh
so aku g ngan sorang bro ni die pon aizoners jugak
kitorang g awal jgk la sbb ptg tu hujan lebat sgt
so kalo g lmbt kang ssh plak..
so dtg awal tuh pon dah ramai orang
ptg tu pon ade siaran luar Hot FM..
Hot FM ade wat pertandingan nyanyi lagu2 AJL so yg masuk tak lah mengecewakan..
tp kalo dah sume nyanyi lagu alyah bosan jgk..
ptg tuh before event, ade la nmpk crew2 melodi
pergh michelle n the geng dasyat jgk..
n then dpt tgk ketibaan artis2 n interview melodi dgn aizat..
dpt gak la msk tv skit time tuh..hahaha
so aku tggu aizoners yg laen especially kak azilah
sebab tiket n baju aku kat die (baju khas aizoners)..
bile sume aizoners dh kumpol dibawah selia family aizat
kitorg pon lpak kat dpan pintu masuk utama Arena..
lame jgk kitorg tggu nk msk sbb nk tggu vip smpai kan..
bile dah ade kat dalam stadium..wah kagum gak la
dapat tgk AJL live for the first time
kitorg dok kat Arena( bahagian bawah)..
aku tgk sekeliling ..pergh ramai siot..full
slalu dpt tgk dlm tv je skang rase sendiri kemeriahan AJL tuh..
tggu lame skit pas tu ade sorg bro ni
die mcm floor manager la utk event ni
die explain perjalanan majlis mcm mn n die bg command utk tepok tgn sume
mmg time sorak boleh runtoh bumbong stadium tuh..
so start je dgn sitinye show pembukaan mmg dasyat ya ampun..
bingit stadium tu dibuatnye..
tapi bukan show awal2 tu je yang bingit..
energy audience malam tu dasyat la jgk..
tiap2 show bising dgn sorakan fan2..mmg best la..
aizoners tak ketinggalan la jgk..dgn banner sume..huhu
aizat perform 2 2 lagu best..pergi feel cukop..kau aku best performance..
idea membawa masuk budak2 sebagai penari mmg berbaloi..
tp among all the show la kan, show penutup dr search la yang paling havoc skali
yg dtg tgk rmai dr era muzik search..old timer la
mmg org ikot nyanyi skali lagu pawana n fantasia bulan madu..
nasib baek search tak nyanyi lagu isabella..lagi gile dibuatnye nnt..
aku skip trus kat acare penyampaian hadiah..
lpas je diumumkan vokal terbaek milik black,
best performance aizat nye lagu kau aku,
tempat ketige faizal tahir..bencinta...
tempat kedua yuna..dan sebenarnya.
.
kitorang aizoners ni mcm dh boleh jangke
lagu ape nk mng mlm tu
sangkaan kitorang btol dan tepat bile AJL24 menobatkan
Aizat juara AJL dengan Pergi dipilih sebagai song of the year..
tahniah Aizat sekali lagi walaupon AjL24 dh abes lame dah..huhuh
abes tu sume aizoners gather dlm bilek persalinan aizat
inagt dapat la tggu aizat tp aizat tak dpt nk ade skali sbb
die ade conference ngan media..
dalam bilik tu rmai ngan bdk2 yg buat show time kau aku tu..
diorg excited sbb mng best performance tu smpai ade yg nanges2 huhuh
so lpas bergambar dgn sume aizoners aku pon chow blk..
tp yg bengang mlm tuh bile security halau2 n tggi suare
kat org2 yang ade dlm stadium lagi time tuh..
rilek2 sudah..org tau la mcm mn nk kuar..
ade sorg kazen aizat bengang jgk sbb security tu touch die kan..
x de manner lgsg..but overall it was a great experience..
congrtas tu GBam as the penerbit for this AJL24
you done such wonderful job..
semoga aizat msk AJL 25 nnt..huhuh
chow..

crew2 tgh ready kat luar stadium..

Kak Azilah's family, aku n abg dezos..

Before masuk Arena..sesak ya ampun

Beginning of AJL..

Crowd yg sporting..

Lighting mantap..cayalah GBam

Aizoners family..

2 comments:

  1. weyh..lagha sumer ni..hg x baca psl freemason punye isu

    ReplyDelete
  2. waaaaa...
    suke r Dan camni
    excited aje die
    fanatic!

    ReplyDelete